Suomalaisuuden Liitto ry

Suomalaisuuden Liiton perinteisenä tehtävänä on herättää ja vahvistaa kansallista tietoutta ja ajattelutapaa, sekä kaikin tavoin edistää suomalaista, erityisesti suomenkielistä kulttuuria.

KIELIASIAMIES

Vuonna 1906 perustetun Suomalaisuuden Liiton tarkoitus on herättää̈ ja vahvistaa kansallista tietoutta ja ajattelutapaa, edistää suomalaista, erityisesti suomenkielistä kulttuuria sekä puolustaa suomenkielisten sivistyksellisiä ja yhteiskunnallisia tarpeita. Suomalaisuuden Liiton toimii suomenkielisten kielellisten tarpeiden ja oikeuksien edunvalvojana.

Suomalaisuuden Liitto ry hakee:

Kieliasiamiestä (suomenkielisten edunvalvonta kieli- ja kulttuuripolitiikassa)

määräaikaiseen kuuden kuukauden työsuhteeseen 1.4.2024 alkaen. Aloitusajankohta on joustava ja siitä voidaan sopia erikseen.

Tehtävä:

Kieliasiamies puolustaa suomenkielisten näkökulmaa kielipolitiikassa keskittyen erityisesti ruotsin kielen pakollisuuden poistamiseen. Tehtävä on luonteeltaan asiantuntijatyötä, joka sisältää mm. selvitysten tekoa, raporttien laatimista, lausuntojen antamista ja toimimista Suomalaisuuden Liiton edustajana kieliasioissa.

Tehtävä on uusi ja siihen valittu henkilö osallistuu edunvalvontatyön laajentamiseen Suomalaisuuden Liiton linjausten mukaisesti. Työ on osa-aikainen ja sitä tehdään pääasiassa itsenäisenä etätyönä, läsnäoloa vaativia kokouksia ja muita tehtäviä lukuun ottamatta. Työ voidaan sovittaa joustavasti yhteen esimerkiksi opiskelun kanssa.

Parhaat valmiudet työssä onnistumiseen antaa korkeakoulututkinto sekä myös politiikkaan, järjestötyöhön tai edunvalvontaan liittyvä työkokemus. Työ edellyttää hyviä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja sekä sujuvaa suomen kielen suullista ja kirjallista osaamista. Eduksi lasketaan henkilön perehtyneisyys pakollista ruotsia koskevaan keskusteluun ja Suomalaisuuden Liiton toimintaan.

Työssä on kolmen kuukauden koeaika. Lähtökohtaisesti osa-aikaisen (20h viikossa) työntekijän palkka on 1600-2000€ euroa kuukaudessa, mutta se voi olla myös jonkin verran korkeampi riippuen työtunneista ja valittavan henkilön kokemuksesta ja osaamisesta.

Tehtävän jatkuminen aloitusvaiheen jälkeen riippuu rahoituksesta.

Kiinnostuitko? Lähetä hakemuksesi otsikolla ”kieliasiamies” osoitteeseen rekry@suomalaisuudenliitto.fi 28.2.2024 klo 16.00 mennessä. Liitä hakemukseesi ansioluettelosi ja kerro hakemuksessa myös kiinnostuksestasi tätä tehtävää kohtaan.

Lisätietoja tehtävästä antavat Liiton puheenjohtaja 040 522 9301 ja toiminnanjohtaja (09) 442 824 keskiviikkona 21.2.2024 klo 10-16 sekä maanantaina 26.2.2024 klo 12-18.00.

PROJEKTITYÖNTEKIJÄ

Suomalaisuuden Liitto ry hakee:

Projektityöntekijää (suomen kielen käytön puolustaminen ja edistäminen)

Tehtävä:

Projektityöntekijän tehtävänä on suomen kielen käytön ja arvostuksen edistäminen keskittyen englannin kielen epätarkoituksenmukaiseen leviämiseen suomalaisessa yhteiskunnassa. Tehtävä on luonteeltaan asiantuntijatyötä, joka sisältää mm. selvitysten tekoa, raporttien laatimista, lausuntojen antamista ja tapahtumien järjestämistä.

Parhaat valmiudet työssä onnistumiseen antaa korkeakoulututkinto sekä myös politiikkaan, järjestötyöhön tai edunvalvontaan liittyvä työkokemus. Työ edellyttää hyviä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja sekä sujuvaa suomen kielen suullista ja kirjallista osaamista. Eduksi lasketaan henkilön perehtyneisyys englannin kielen käyttöä koskevaan yhteiskunnalliseen keskusteluun ja Suomalaisuuden Liiton toimintaan.

Työssä on kolmen kuukauden koeaika. Lähtökohtaisesti osa-aikaisen (20h viikossa) työntekijän palkka on 1500 euroa kuukaudessa, mutta se voi olla myös jonkin verran korkeampi riippuen työtunneista ja valittavan henkilön kokemuksesta ja osaamisesta.

Tehtävän jatkuminen aloitusvaiheen jälkeen riippuu rahoituksesta.

Kiinnostuitko? Lähetä hakemuksesi otsikolla ”projektityöntekijä suomen kieli” osoitteeseen rekry@suomalaisuudenliitto.fi 28.2.2024 klo 16.00 mennessä. Liitä hakemukseesi ansioluettelosi ja kerro hakemuksessa myös kiinnostuksestasi tätä tehtävää kohtaan.

JÄRJESTÖTYÖNTEKIJÄ

Suomalaisuuden Liitto ry hakee:

Järjestötyöntekijää (jäsentoiminnan suunnittelu ja toteutus)

Tehtävä: Järjestötyöntekijä vastaa tapahtumien ja jäsentoiminnan järjestämisestä. Työssä osallistut muun muassa jäsentapahtumien suunnitteluun yhdessä Liiton toiminnanjohtajan ja hallituksen kanssa sekä vastaat näiden tapahtumien käytännön toteutuksesta. Tehtävässä menestyminen vaatii hyviä vuorovaikutustaitoja, järjestötyön tuntemista sekä kykyä itsenäiseen ja oma-aloitteiseen työskentelyyn. Tämän lisäksi edellytämme valmiutta matkustaa sekä mahdollisuutta oman auton käyttöön tarvittaessa. Eduksi katsomme Liiton toiminnan tuntemuksen ja soveltuvan koulutuksen. Työ on osa-aikaista ja se voidaan tehdä pääosin etätyönä, mutta sen hoitaminen edellyttää jonkin verran läsnäoloa Suomalaisuuden Liiton toimistolla Helsingissä. Työhön sisältyy myös tapahtumiin liittyvää matkustamista ja viikonlopputyötä. Tämän kiinnostavan, joustavan ja vastuullisen työn voit helposti sovittaa yhteen esimerkiksi opiskelujen kanssa.

Työssä on kolmen kuukauden koeaika. Lähtökohtaisesti osa-aikaisen (20h viikossa) työntekijän palkka on 1300 euroa kuukaudessa, mutta se voi olla myös jonkin verran korkeampi riippuen työtunneista ja valittavan henkilön kokemuksesta ja osaamisesta.

Tehtävän jatkuminen aloitusvaiheen jälkeen riippuu rahoituksesta.

Kiinnostuitko? Lähetä hakemuksesi otsikolla ”järjestötyöntekijä” osoitteeseen rekry@suomalaisuudenliitto.fi 28.2.2024 klo 16.00 mennessä. Liitä hakemukseesi ansioluettelosi ja kerro hakemuksessa myös kiinnostuksestasi tätä tehtävää kohtaan.