MUUTOS – Kansainvälisesti tunnettu politiikan tutkija Matthew Goodwin syyskuussa Helsinkiin KE 11.9.2024

3.9.2024

Kansainvälisesti tunnettu politiikan tutkija ja kirjailija professori Matthew Goodwin tulee syyskuussa Helsinkiin Suomalaisuuden Liiton vieraaksi. Goodwin tulee keskustelemaan uudesta kirjastaan Values, Voice and Virtue: The New British Politics (2023) Bottan Tina klubilla 11.9.2024 klo 18.00 järjestettävään tilaisuuteen. Goodwinin kanssa keskustelemassa ovat eduskuntatutkimuskeskuksen johtaja, professori Markku Jokisipilä ja Suomalaisuuden Liiton hallituksen jäsen, kansanedustaja Onni Rostila.

Matt Goodwin on toiminut politiikan tutkimuksen professorina Kentin yliopiston Rutherford Collegessa. Hänet tunnetaan tutkijana, mielipidemittausten tekijänä, politiikan kommentaattorina ja kirjoittajana. Hänen yhdessä Roger Eatwellin kanssa kirjoittamansa kirja National Populism: The Revolt Against Liberal Democracy (2018) sekä hänen uusin teoksensa Values, Voice and Virtue: The New British Politics (2023) ovat molemmat olleet myyntimenestyksiä.

Viimeisten vuosien aikana Goodwin on irtautunut perinteisestä professorin ja tutkijan roolista ja alkanut ottaa vahvasti kantaa brittiläisen politiikan kipukohtiin. Goodwinista on tullut nopeasti eräs Britannian suosituin blogisti ja mielipidevaikuttaja. Hänen blogillaan on 43 tuhatta lukijaa 160 maasta sekä tuhansia maksavia tilaajia. Hänen kirjoituksensa keräävät kuukausittain yli miljoona klikkausta. Tämän lisäksi hän on aktiivinen sosiaalisen median X:ssä (ent. twitter) ja YouTubessa. Goodwin nähdään usein myös Britannian tv:ssä politiikan kommentaattorina.

Tilaisuus on kaikille avoin. Paikkavarauksia voi tehdä etukäteen osoitteeseen toimisto(ät)suomalaisuudenliitto.fi. Tervetuloa!

Keskustelutilaisuus nauhoitetaan YouTubeen, josta se on myös myöhemmin katsottavissa tallenteena. Tallenne tulee myöhemmin saataville suomenkielisellä tekstityksellä.

Linkit: https://www.mattgoodwin.org https://x.com/GoodwinMJ https://www.youtube.com/drmatthewgoodwin

Kirja: https://www.amazon.com/Values-Voice-Virtue-British-Politics/dp/0141999098