ESITELMÄ: Markku Ruotsila – Trumpin Amerikka – Yhdysvallat kulttuurisotien taistelukenttänä 10.10.2024 klo 18.00.

28.9.2024

Mikä selittää Donald Trumpin jatkuvan vetovoiman? Miksi Trumpia ja hänen politiikkaansa samalla inhotaan ja pelätään niin intohimoisesti? Miksi Yhdysvalloista on tullut äärimmäisen syvästi jakautunut, sisällissodan kynnyksellä hoippuva kansakunta, jossa puolet kansalaisista kokee Trumpin ainoaksi toivokseen - ja toiset pitävät häntä kannattajineen kaiken hyvän ja edistyksellisen suurimpana uhkana?

Näihin kysymyksiin saadaan vastaus, kun professori Markku Ruotsila tulee kertomaan uusimmasta kirjastaan Trumpin Amerikka – Yhdysvallat kulttuurisotien taistelukenttänä 10.10.2024 klo 18.00 Arkadia International Bookshop -kirjakaupassa järjestettävään tílaisuuteen. Tule kuuntelemaan, mitä Yhdysvalloissa on oikeasti tapahtumassa.

Professori Ruotsila on yksi Suomen johtavista Yhdysvaltain-asiantuntijoista. Hän toimii dosenttina Helsingin ja Tampereen yliopistoissa sekä professorina LCC International Universityssä. Ruotsila on toiminut myös tutkijana Oxfordin, New Yorkin ja Stanfordin yliopistoissa. Hänen aiempia teoksiaan ovat muun muassa Sydänmaiden kapina (2018), Fighting Fundamentalist (2016), Uskonnollinen vasemmisto Yhdysvalloissa (2014) ja Yhdysvaltain kristillinen oikeisto (2008).

Tilaisuudessa kuulemme professori Ruotsilan alustuksen hänen uudesta teoksestaan, jonka jälkeen Suomalaisuuden Liiton hallituksen jäsen, kansanedustaja Onni Rostila, haastattelee häntä sekä kirjan sisällöstä että Yhdysvaltain ajankohtaisesta poliittisesta tilanteesta.

Basam Books myy Ruotsilan uutta teosta tilaisuudessa erikoishintaan.

Tilaisuus on kaikille avoin.